Productreview MOJOGEAR Video KIT / vlog set

op

Deze review is geschreven door smartphone video-trainer Geertje Algera. Bekijk ook haar favorieten accessoires voor filmen met je smartphone.

Als ervaren smartphone-filmer en vlogger weet ik als geen ander dat het juiste uitrusting het verschil kan maken in de kwaliteit van je video's en vlogs. Deze set van MOJOGEAR (statief, microfoon en lampje) voor nog geen 70 euro gebruik ik zelf en beveel ik van harte aan. Dit is tevens een set die ik regelmatig aanbeveel aan mijn cursisten.

Veelzijdig Mini-Statief

Het mini-statief heeft een verstelbaar balhoofd waardoor je zowel horizontaal als verticaal kan filmen met je telefoon. Dit is cruciaal voor contentmakers die afwisselen tussen landschaps- en portretmodus en zowel short-form video maken (Reels, TikToks, Shorts) en langere bedrijfsvideo’s of YouTube-vlogs. Het statief biedt stabiliteit en flexibiliteit tijdens het filmen, en het is verbazingwekkend lichtgewicht. Dit maakt het perfect voor vloggers en filmmakers die onderweg zijn of in verschillende omgevingen filmen. Let op: Het statief is niet in hoogte verstelbaar, ik los dat zelf op door het statief ergens op te plaatsen, bijvoorbeeld een vensterbank of kastje.

Mijn eisen

Als professioneel smartphone-filmer is mobiliteit voor mij van essentieel belang, en dit statief voldoet aan mijn verwachtingen. Het past gemakkelijk in mijn handtas als ik minimalistisch wil reizen. Als vlogger ben ik vaak onderweg en reis ik naar verschillende locaties in binnen- en buiteland voor opnames.

Verbeterde Audio met de Speldmicrofoon

Geluidskwaliteit is vaak een onderschat aspect van video's en vlogs, en de speldmicrofoon in deze set verbetert mijn audio-opnames aanzienlijk. Het elimineert achtergrondgeluid en pikt mijn stem duidelijk op, waardoor mijn video's professioneler klinken. De microfoon is gemakkelijk aan te sluiten op mijn smartphone en werkt zonder batterijen, wat het nog handiger maakt. Draadloze microfoons lijken handig, maar in de praktijk zit je vaak met een niet-opgeladen microfoon of storing/ruis, en dan is een speldmicrofoon een absolute life-saver.

Lampje voor Verbeterde Belichting

Het lampje dat bij deze set wordt geleverd, is een handige toevoeging voor situaties met weinig licht. Het lampje is compact en gemakkelijk op het statief te bevestigen. Het zorgt voor een zachte en egale belichting, waardoor je gezicht goed verlicht wordt tijdens het vloggen. Hoewel daglicht altijd te prefereren is bij het maken van vlogs met de smartphone, is het soms natuurlijk onvermijdelijk dat je in een situatie met matig licht terecht komt. In dat geval maakt dit lampje het verschil tussen een matige opname en een opname van hoge kwaliteit.

Conclusie

Als professionele smartphone-filmer en vlogger, ben ik zeer onder de indruk van de Mojogear Video & Vlog Set. De veelzijdigheid van het mini-statief, de verbeterde audio met de speldmicrofoon en het handige lampje voor extra belichting maken deze set tot een waardevolle aanvulling op mijn uitrusting. Bovendien is de set lichtgewicht en draagbaar, wat perfect is voor contentmakers die altijd in beweging zijn. De prijs van €53,95 is zeer redelijk voor wat je krijgt, en ik kan deze set van harte aanbevelen aan mede-vloggers en filmmakers die professionele resultaten willen behalen met hun smartphone.

Deze review is geschreven door Geertje Algera. Zij heeft een achtergrond als verslaggever bij KRO-NCRV, en maakte in 2014 de overstap naar het filmen en monteren met de smartphone. Sinds 2016 geeft zij trainingen in het filmen en editen met de telefoon. In 2022 verscheen haar boek “Professionele video’s maken met je smartphone” bij uitgeverij Nubiz.

Bekijk MOJOGEAR Video KIT